zondag 8 november 2009

Red yellow and blue

Voor de challenge van Cute Card thursday moet je een kaart maken met de primaire kleuren: rood, geel en blauw. Ik moest gelijk denken aan 1 van mijn favoriete schilderijen: Red Yellow and Blue (1921) van Piet Mondriaan.
Ik vind normaal gesproken eigenlijk alleen realistische schilderijen mooi (Van Gogh, Monet, Frans Hals), maar dit schilderij van Piet Mondriaan heeft me altijd al wat gedaan. Het heeft voor mij iets speciaals en ik kan het niet benoemen.
Maar goed, ik heb het schilderij als achtergrond van deze kaart gebruikt:



Aan de ene kant vind ik hem een beetje kaal, maar ik had al heel veel moeite om er uberhaupt wat op te plakken.

Ik heb eerst een foto gemaakt zonder stempel. En ik vond hem al helemaal mooi.
Maar ja, een scrap kaart is geen scrapkaart zonder stempel...
Dus met veel moeite een leuke zittende stempel uitgezocht. Ik vind Magnolia wel erg "arty" zo op de kaart ;)
Maar nog iets erbij, dat lukte me echt niet.
Is de kaart zo af, of is hij nog saai????

Voor degene die ook zoiets willen maken:
Ik heb het schilderij eerst gekopieerd naar word en daar heb ik het afgeschaald naar een kaartmaat en toen uitgeprint voor de maatvoering. Daarna heb ik de hartlijnen van de zwarte lijnen op de kaart getekend. Plak gekleurd cardstock in de vlakken binnen de lijnen. Plak dubbelzijdig plakband op zwart cardstock en snij dan een aantal stroken en plak die over de potlood lijnen.

Het idee om eerst dubbelzijdig plakband te plakken en daarna pas te snijden, vond ik wel erg handig van mezelf.
Waarschijnlijk denken er nu een aantal: Wist je dat dan nog niet???

Wat vinden jullie ervan?
Kan het uberhaupt wel om Kunst (met een grote K) als achtergrond van een kaart te gebruiken?

2 opmerkingen:

Hetty zei

Wat een schitterend kaartje echt helemaal geweldig en zo leuk met die stempel net of ze in een raam zit super

Anoniem zei

Hoi Annemarie,
wat een leuk idee om zo een schilderij te verwerken op je kaart! Vind het erg mooi geworden enne.. nog bedankt voor je award

Margreet