dinsdag 9 augustus 2011

Poef & speelgoedmand

Ik ben de laatste tijd wat meer aan het haken. En dit heb ik de laatste maanden met Zpagetti gefabriceerd:

2 poefjes:



De binnenkant is een zilveren poef die ik bij de Leen Bakker heb gekocht. Daar omheen ben ik de Zpagetti gaan haken (zonder patroon). Het spiraalhaken heb ik heb ik van dit BLOG. Later bedacht ik dat ik die spiraal gewoon had kunnen doortrekken naar beneden....wie weet haal ik hem nog een keertje uit.
Ze zijn heerlijk handig en worden ook veel gebruikt. Niet alleen als kruk, maar met dienblad ook heel handig als bijzettafel.

Speelgoedmand:
Hij staat in een van de boeken van Hoooked Zpagetti, maar ik heb hem gewoon zonder patroon gemaakt. Het is gewoon een kwestie van er om heen haken. Als hij te strak wordt, dan even meerderen en als hij te wijd wordt, dan heb je teveel gemeerderd :)
Op de bovenste foto staat op de achtergrond nog een kale mand. Die wordt voor Max en dan met oranje ipv roze. Die wordt ook gaaf!!
De roze draad is van Hoooked Zpagetti en de 2 andere kleuren van een ander merk wat ze nu bij Krea Hobby hebben. Die is wat duurder, maar ik vind hem erg prettig werken...hij is gelijkmatiger en lekker zacht.
De manden heb ik gekocht bij de Hema, maar daar zijn ze nu uit het assortiment...balen, want ik wilde er ook nog een voor beneden. Nu heb ik wel een kleiner formaat bij de Blokker en bij de Action gezien.



en in gebruik :)

Binnenkort staat deze mand in de etalage van Krea Hobby op de Woldstraat in Meppel :)

Ik ben ook begonnen met bloemetjes haken voor op Lay-outs, mini albums en kaarten kan natuurlijk ook en met Amigurumi (breek nog steeds m'n tong over dat woord). Maar daar moet ik nog foto's van maken.

Scrappen staat een beetje stil, maar dat begint gelukkig ook weer te kriebelen :)

2 opmerkingen:

Oeneke zei

Leuk geworden, die mand heeft lekker vrolijke kleurtjes. Ik vind haken ook leuk, maar mijn rechterduim denkt daar anders over ;-(

Brendaxx zei

Wauw!! Wat gaaf Annemarie!