dinsdag 2 juli 2013

Knikkerzak van oude spijkerbroek

1 april had ik een tas van een oude spijkerbroek gemaakt. Een spijkerbroek met gaten in de knieën. Bij die tas had ik alleen de bovenkant nodig en de pijpen had ik natuurlijk bewaard voor je weet maar nooit wat voor leuk idee er nog komt. En natuurlijk heb ik geen idee van wie mijn dochter haar bewaarobsessie heeft.

Nu heeft de school van mijn zoon zo'n oranje troonwisselknikkerputje gekregen (in april al hoor, schrijf dit bericht een beetje laat) en sindsdien heerst daar een knikkermania. En mijn zoons knikkerzak was stuk. Ik naar de hobbykamer met dat flut ding (paar cent bij de action en soms heb je geluk, maar deze knikkerzak was hopeloos) en staarde er naar met de gedachte dat alle tijd die ik daar aan bestede gewoon weggegooide tijd was. En in mijn ooghoek die pijp van die spijkerbroek. Je raadt het vast al:


Ook deze is weer heel simpel:
Knip de gewenste lengte van de pijp af. Knip een iets groter rondje dan de pijp (ergens uit de stukken die je nog over hebt) en naai dat vast als bodem. Gebruik een stevige steek, knikkers kunnen best zwaar zijn.
Bovenin heb ik de rand naar binnen omgeslagen en ook weer stevig vast genaaid. Eerst had ik er een knoopsgat in gemaakt trouwens. Toen de veter er door en die in het midden vast gezet. En klaar is je stoere echt stevige knikkerzak.
Voor m'n dochter komt er vast ook nog een, maar die wordt natuurlijk wel versierd met roze :)

Geen opmerkingen: